Αποτελεσματικός μαθητής



Συχνά θεωρούμε πως αποτελεσματικός είναι ένας μαθητής που εργάζεται συστηματικά και σκληρά. Ξεχνάμε φυσικά πως αποτελεσματικός  δεν είναι μόνο  εκείνος που δουλεύει σκληρά αλλά εκείνος που δουλεύει έξυπνα, πιάνει τους στόχους του, ελέγχει το χρόνο του και έχει πάντα  χρονικά περιθώρια να ξεκουραστεί, να προπονηθεί και  να εκπαιδευτεί. Τελικά αποτελεσματικός μαθητής είναι εκείνος που χειρίζεται τις υποχρεώσεις του έξυπνα χωρίς να αγχώνεται.
Η σωστή διαχείριση του χρόνου ενός μαθητή έχει να κάνει με τη σωστή διαχείριση και της ίδιας της ζωής. Μην ξεχνάμε πως από τη στιγμή που γεννιόμαστε, ο χρόνος δουλεύει εναντίον μας, γι΄αυτό και θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα φειδωλοί και ουσιαστικοί όσον αφορά τη σωστή ταξινόμηση των όσων κάνουμε.

Ακολουθεί  μια πολύ όμορφη και  διδακτική ιστορία που ενισχύει τον ισχυρισμό πως σημασία δεν έχει μόνο να δουλεύουμε σκληρά αλλά και έξυπνα:

«Μια φορά και έναν καιρό, ένας σωματώδης και δυνατός ξυλοκόπος ζήτησε δουλειά σε κάποιο χονδρέμπορο ξυλείας. Ο έμπορος τον προσέλαβε με καλό μισθό και καλές συνθήκες δουλειάς. Έτσι ο ξυλοκόπος αποφάσισε να δώσει τον καλύτερο εαυτό του. Το αφεντικό του έδωσε ένα τσεκούρι και του υπέδειξε που να δουλέψει. Την πρώτη μέρα ο ξυλοκόπος έφερε 18 κορμούς δένδρων.
“ Συγχαρητήρια,” είπε το αφεντικό. “Συνέχισε έτσι!”
Χαρούμενος από τα λόγια του αφεντικού, ο ξυλοκόπος προσπάθησε ακόμη περισσότερο την επόμενη ημέρα αλλά μπόρεσε να φέρει μόνο 15 κορμούς. Την Τρίτη μέρα προσπάθησε ακόμα πιο πολύ, αλλά έφερε μόνο δέκα κορμούς. Κάθε μέρα, ενώ προσπαθούσε δυνατότερα, έφερνε όλο και πιο λίγους κορμούς.
“ Θα πρέπει να χάνω δυνάμεις”, σκέφτηκε ο ξυλοκόπος. Τότε πήγε στο αφεντικό και ζήτησε συγνώμη, λέγοντας ότι δεν μπορούσε να καταλάβει τι έχει συμβεί.
“ Πότε ήταν η τελευταία φορά που τρόχισες το τσεκούρι;” ρώτησε το αφεντικό.
“ Να το τροχίσω; Δεν είχα χρόνο να το τροχίσω. Ήμουν πολύ απασχολημένος κόβοντας δέντρα…”»

Έτσι συμβαίνει πολλές φορές και στην καθημερινή μας ζωή. Δουλεύουμε σκληρα και δεν βρίσκουμε ποτέ χρόνο να ακονίσουμε “το τσεκούρι”. Αποτέλεσμα αυτής της τακτικής είναι να είμαστε καθημερινά όλο και πιο απασχολημένοι και παράλληλα πιο δυστυχισμένοι... Δεν υπάρχει πρόβλημα στο να εργάζεται κάποιος πολύ σκληρά. Αλλά δεν πρέπει να εργάζεται τόσο σκληρά ώστε να παραμελεί τα σημαντικά καθημερινά πράγματα, όπως η προσωπική ζωή, η οικογένεια, τα χόμπι   και τόσα άλλα.
Οφείλουμε, λοιπόν, να θυμίζουμε καθημερινά στους  μαθητές μας πως  όλοι χρειαζόμαστε χρόνο να χαλαρώσουμε, να σκεφτούμε, να μάθουμε και να αναπτυχθούμε χωρίς άγχος και πίεση!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κατασκευές και χειροτεχνίες: Τα οφέλη που προσφέρουν στα παιδιά

Παιχνίδια στην αυλή του σχολείου

Τα οφέλη της Κλασικής Μουσικής στα παιδιά