Τι είναι η δυσλεξία;



 
                Η Δυσλεξία είναι μια μορφή μαθησιακής δυσκολίας, όπου το άτομο, μικρής ή μεγάλης ηλικίας, παρουσιάζει δυσκολίες στην ανάλυση των λέξεων σε ακουστικές μονάδες συλλαβικής βάσης και στη σύνθεση συλλαβικών ακουστικών μονάδων σε λεξικά σύνολα με εννοιακό περιεχόμενο.
Στον προφορικό λόγο ο μαθητής με δυσλεξία:
             Δυσκολεύεται να χρησιμοποιήσει σύνθετες και πολύπλοκες λέξεις.
             Έχει προβλήματα με την κατανόηση των ρημάτων ή των αντωνυμιών
             Όταν συλλαβίζει μπορεί να αποκωδικοποιεί σωστά τα γραφήματα, ενώ όταν προσπαθεί να διαβάσει την λέξη ολόκληρη την λέει λάθος
             Δεν ξέρει πού τονίζονται οι λέξεις και πώς να χρησιμοποιεί τα σημεία στίξης
             Δεν ξεχωρίζει τα γράμματα μεταξύ τους
             Δεν μπορεί να καταλάβει παιχνίδια με λέξεις και γράμματα
             Παραλείπει συλλαβές, λέξεις ή καταλήξεις
             Μπερδεύει την σειρά των γραμμάτων μέσα στην λέξη
             Οι προφορικές του εκφράσεις είναι ανώριμες συντακτικά και γραμματικά
             Δεν μπορεί να διηγηθεί μια ιστορία με την σωστή σειρά των γεγονότων
             Δυσκολεύεται να συσχετίσει αντικείμενα που βρίσκονται στο άμεσο περιβάλλον με την ανάλογη ονομασία τους
             Δεν καταλαβαίνει την έννοια της ομοιοκαταληξίας και της ακολουθίας

Στον γραπτό λόγο:
             Δυσκολεύεται να ζωγραφίσει ή να φτιάξει ορισμένα σχήματα.
             Δυσκολεύεται να γράψει το όνομά του και παρουσιάζει δείγματα καθρεπτικής γραφής
             Αντιστρέφει, μεταθέτει γράμματα ή συλλαβές
             Δεν ξέρει να βάζει τόνους και σημεία στίξης
             Κολλάει τις λέξεις μεταξύ τους και έχει ακατάστατη και ακαταλαβίστικη γραφή
             Κάνει λάθη στην αντιγραφή από τον πίνακα

Επιπλέον

             Συχνά μπερδεύει το δεξί με το αριστερό.
             Δεν μπορεί να επαναλάβει με την σωστή σειρά τις μέρες τις εβδομάδες, τους μήνες, την προπαίδεια.
             Έχει δυσκολία στην αντιγραφή κινήσεων του γυμναστή όταν αυτός αντικρίζεται κατά πρόσωπο.
             Είναι ευφυές αλλά συχνά δεν τα πάει καλά στις εξετάσεις ή υποφέρει από  έντονο άγχος για τα τεστ.
             Φαίνεται να ονειροπολεί όταν είναι στη τάξη ή σε μια συνάντηση.
             Μαθαίνει καλύτερα βιωματικά παρά μέσα από  προφορικό ή γραπτό γλωσσικό υλικό.
             Βλέπει τα γράμματα να κινούνται όταν διαβάζει ή γράφει.
             Δοκιμάζεται όταν χρειάζεται να βάλει τις σκέψεις του σε λέξεις.
             Έχει τη τάση να πιάνει το μολύβι διαφορετικά ή πιο σφιχτά.
             Δυσκολεύεται να διαβάσει την ώρα σε αναλογικό ρολόι.
             Είναι καλός στους μαθηματικούς υπολογισμούς αλλά στα προβλήματα με λέξεις δυσκολεύεται αρκετά.
             Έχει δυσκολία στην εκτέλεση έργων που προϋποθέτουν προσανατολισμό στο χώρο και στον χρόνο.

                Μία αρχική αξιολόγηση θα είναι το πρώτο βήμα για να βοηθηθεί το παιδί ή το νεαρό άτομο προκειμένου να ξεπεράσει τις δυσκολίες του. Διαθέτοντας αυτή την αξιολόγηση, ο καταρτισμένος εκπαιδευτικός μπορεί να προσαρμόσει το διδακτικό του πρόγραμμα στις ειδικές μαθησιακές ανάγκες του παιδιού, προκειμένου να ενισχύσει την αυτοπεποίθησή του, τα κίνητρα και τις στρατηγικές διεκπεραίωσης της μάθησης.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κατασκευές και χειροτεχνίες: Τα οφέλη που προσφέρουν στα παιδιά

Παιχνίδια στην αυλή του σχολείου

Τα οφέλη της Κλασικής Μουσικής στα παιδιά