Η Ψηφιακή Αφήγηση στο Δημοτικό σχολείο




                Η ψηφιακή αφήγηση είναι ένα ψηφιακό εργαλείο που μπορεί να δώσει τη δυνατότητα στους μαθητές του δημοτικού σχολείου να πουν τη δική τους προσωπική ιστορία σε μια ταινία λίγων λεπτών. Οι μαθητές αρχικά ενθαρρύνονται από τους εκπαιδευτικούς να  χρησιμοποιούν την ψηφιακή τεχνολογία για να φτιάξουν μικρές ηχητικές-οπτικές ιστορίες συνήθως για κάποια δικά τους βιώματα.
                 Πέρα από μια απλή χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας η ψηφιακή αφήγηση αποτελεί ένα ισχυρό μέσο προσωπικής έκφρασης. Οι επιστήμονες ορίζουν την ψηφιακή αφήγηση ως τον συνδυασμό της παραδοσιακής προφορικής αφήγησης με πολυμέσα του 21ου αιώνα και σύγχρονα εργαλεία τηλεπικοινωνίας ενώ αντιμετωπίζεται εδώ και χρόνια ως μια νέα μορφή τέχνης που χρησιμοποιεί την εικόνα, το βίντεο και την αφήγηση.
Ποια είναι όμως τα παιδαγωγικά οφέλη της ψηφιακής αφήγησης που την καθιστούν ένα χρήσιμο εκπαιδευτικό εργαλείο;
Η τέχνη της ψηφιακής αφήγησης:
·         Βοηθάει τους  μαθητές να αποκτήσουν ψηφιακές και άλλες δεξιότητες που θα τους χρειαστούν στη ζωή τους ως ενήλικες.
·         Δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να χρησιμοποιήσουν τις δικές τους πηγές για να πουν μια προσωπική ιστορία, να εκφράσουν τις απόψεις τους και να οικοδομήσουν τη δική τους κατανόηση για τον κόσμο.
·         Συμβάλλει στην εκτόνωση και ανακούφιση τόσο του αφηγητή όσο και του ακροατή θεατή, επιτρέποντας μέσα από τη ροή της ιστορίας και της ταύτισης με τον ήρωα, να αντλήσει κανείς κουράγιο, δύναμη και γνώση
·         Αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της κουλτούρας της νέας γενιάς δημιουργώντας κίνητρα μάθησης και εγείροντας τη φαντασία, την πρόκληση και την περιέργεια
·         Εισάγει τους νέους στα βασικά στάδια επικοινωνίας, για να μοιραστούν εμπειρίες και συναισθήματα με διδακτικό και ταυτόχρονα διασκεδαστικό τρόπο
·         Αυξάνει την αίσθηση συμμετοχής και συμβάλει στην ταύτιση του δέκτη με το ρόλο που διαδραματίζει μέσα εκεί
·         Βοηθά τους μαθητές να  αναπτύξουν το σύνολο των δεξιοτήτων τους. Τη γλωσσική, τη λογικο-μαθηματική, την σωματική-κιναισθητική δεξιότητα μέσω της παρουσίασης της ιστορίας, τη μουσική καλλιέργεια μέσω της μουσική επιμέλειας, τη διαπροσωπική και τέλος την ενδοπροσωπική (δηλαδή την ανάπτυξη του συναισθήματος)
·         Ενισχύει τη γλωσσική ανάπτυξη, καλλιεργώντας την αναγνωστική ικανότητα των μαθητών
·         Βελτιώνει τους παραδοσιακούς τρόπους των τεχνικών εκμάθησης της γλώσσας
·         Βελτιώνει  το κίνητρό των μαθητών  για μάθηση και παρέχει σημαντικές ευκαιρίες για πρακτική και πειραματισμό μέσα από τη χρήση των τεχνολογικών μέσων
·         Αυξάνεται η αυτοπεποίθηση μαθητών που υστερούν σε άλλα γνωστικά πεδία, αλλά υπερτερούν σε τεχνολογικές γνώσεις
Ο ρόλος μας ως εκπαιδευτικοί είναι  να χρησιμοποιήσουμε την ψηφιακή αφήγηση ως μέσο ανάπτυξης της κριτικής σκέψης, της βελτίωσης των συγγραφικών δυνατοτήτων των μαθητών μας  παροτρύνοντάς τους να δημιουργήσουν μια όμορφη ιστορία. Υπάρχουν τρεις βασικοί τρόποι με τους οποίους μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μια ψηφιακή ιστορία.
·         Να δημιουργήσουμε μια ψηφιακή ιστορία ως ένα αυτόνομο σύνολο ή ως αφορμή για ένα μάθημα ή μια εκπαιδευτική δράση.
·         Να χρησιμοποιήσουμε έτοιμες ψηφιακές ιστορίες για παιδαγωγικούς λόγους ή
·         Να διευρύνουμε τα σημερινά σχέδια μαθημάτων εντάσσοντας μια ψηφιακή ιστορία σε μια ενότητα.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κατασκευές και χειροτεχνίες: Τα οφέλη που προσφέρουν στα παιδιά

Παιχνίδια στην αυλή του σχολείου

Τα οφέλη της Κλασικής Μουσικής στα παιδιά