Η «Διατροφική Αγωγή» στα Δημοτικά σχολεία
Ο σύγχρονος εκπαιδευτικός
είναι αναγκαίο να μπορέσει να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα του σχολείου και να
ανταποκριθεί στις καινούριες ανάγκες. Οφείλει, με την κατάλληλη επιμόρφωση που
θα του παράσχει η πολιτεία, να αποκτήσει γνώσεις σχετικά με τη διατροφή ούτως
ώστε να μπορέσει να εφαρμόσει τα προγράμματα «Προαγωγής της Υγείας» και να
συμβάλλει και αυτός στο έργο του σχολείου. Για να βοηθήσει όμως τους μαθητές
του, πρέπει να λειτουργεί ως ρυθμιστικός και εμψυχωτικός παράγοντας και όχι ως
απλός αναμεταδότης γνώσεων. Οφείλει να συμπορεύεται με τα παιδιά, να είναι
συνεργάτης,συντονιστής και σύμβουλός τους.
Το περιβάλλον του
σχολείου, ως φυσικός χώρος κάθε εκπαιδευτικού, θεωρείται κατάλληλο για τη διατροφική αγωγή
των παιδιών , καθώς:
Όλα τα παιδιά
έρχονται σε επαφή με το σχολείο στην παιδική ηλικία κατά την οποία διαμορφώνονται
και οι διατροφικές τους συνήθειες. Επιπλέον, τα παιδιά περνούν αρκετό χρόνο στο
σχολείο με αποτέλεσμα να καταναλώνουν συνήθως κάποιο βασικό γεύμα ή ένα
ενδιάμεσο σνακ άρα μπορούν να
εφαρμοστούν διατροφικές παρεμβάσεις.
Σύμφωνα με
αξιολογήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί, η διατροφική αγωγή και οι διατροφικές
παρεμβάσεις στο χώρο του σχολείου είναι αποτελεσματικές για τη βελτίωση της
διατροφικής συμπεριφοράς των παιδιών καθώς και της υιοθέτησής της από τους
γονείς τους.
To σχολείο οφείλει να
προάγει τις σωστές διατροφικές συνήθειες των παιδιών και για να επιτύχει το
στόχο αυτό θα πρέπει να διαμορφωθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις:
1.Να ενταχθεί στο αναλυτικό πρόγραμμα όλων των τάξεων
η διατροφική αγωγή και να επιμορφωθούν κατάλληλα οι εκπαιδευτικοί, ώστε με το
έργο τους να συμβάλλουν αποτελεσματικά στην επίτευξη των στόχων του σχολείου.
2. Να προγραμματίζονται και να υλοποιούνται κατάλληλες διασκεδαστικές δραστηριότητες και
εκδηλώσεις, στις οποίες θα εμπλέκονται
ενεργά τα παιδιά με σκοπό να ενημερώνονται για τη σωστή διατροφή.
3. Να ελέγχεται
αυστηρά ο χώρος σίτισης των μαθητών ώστε
να προσφέρονται μόνο υγιεινές επιλογές τροφίμων και να υπάρχει η δυνατότητα
κατανάλωσης ολοκληρωμένου πρωινού γεύματος στο σχολείο.
Συμπερασματικά, η
διατροφική αγωγή θα ήταν ίσως σκόπιμο να αποτελέσει ξεχωριστό μάθημα, δεδομένου
ότι μπορεί να επηρεάσει καθοριστικά τις διατροφικές επιλογές των παιδιών.
Στόχος της πρέπει να είναι η προαγωγή της σωστής διατροφής, ώστε τελικά να
αποτελέσει τρόπο ζωής, καθώς πολλά από τα προβλήματα υγείας που αντιμετωπίζουν
τα παιδιά, και τα οποία μπορεί να τα συνοδεύουν και στην ενήλικη ζωή τους θα μπορούσαν να προληφθούν με σωστή διατροφή.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου