Μαθησιακές δυσκολίες: Συμβουλές σωστής αντιμετώπισης
Οι μαθησιακές
δυσκολίες συνήθως εμφανίζονται στις δύο πρώτες τάξεις του Δημοτικού και
εντοπίζονται είτε από τους γονείς είτε από τους δασκάλους. Οι παρακάτω
συμβουλές βοηθούν τους γονείς να αντιμετωπίσουν σωστά τις μαθησιακές δυσκολίες
των παιδιών.
·
Είμαστε ψύχραιμοι: Διαβάζουμε για τις μαθησιακές
δυσκολίες, ενημερωνόμαστε για τις
στρατηγικές αντιμετώπισής τους και
βρίσκουμε τρόπους να βοηθήσουμε το παιδί μας.
·
Ξεκινάμε έγκαιρα την παρέμβαση: Όσο πιο
νωρίς ξεκινήσει η παρέμβαση τόσο το καλύτερο.
·
Εντοπίζουμε τις δυσκολίες: Πρέπει να
ξέρουμε πως οι δυσκολίες θα ακολουθούν το παιδί μας και δεν θα φύγουν από μόνες τους μετά από λίγο
καιρό.
·
Ζητάμε αξιολόγηση από έναν ειδικό
παιδαγωγό.
·
Ενθαρρύνουμε το παιδί μας: Δίνουμε έμφαση
στις ικανότητες του παιδιού και όχι στις
αδυναμίες του.
·
Κατανοούμε την απογοήτευση του παιδιού: Ο
μαθητής με μαθησιακές δυσκολίες συνήθως απογοητεύεται γιατί βλέπει ότι παρόλο
που προσπαθεί δεν τα καταφέρνει. Μιλάμε με το παιδί μας και του δείχνουμε την αποδοχή και κατανόησή μας.
·
Ενημερώνουμε τους δασκάλους: Ενημερώνουμε
τους δασκάλους του παιδιού μας για τις μαθησιακές του δυσκολίες και τους ζητάμε
να το βοηθήσουν.
·
Επικοινωνούμε συχνά με τους δασκάλους του παιδιού μας.
·
Βοηθάμε το παιδί στην καθημερινή μελέτη:
Ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες χρειάζεται βοήθεια με το καθημερινό διάβασμα.
Φροντίζουμε να έχουμε χρόνο αλλά και
διάθεση!
·
Δεν θυμώνουμε: Οι φωνές δεν βοηθούν
καθόλου στην εκπαίδευση, αντίθετα η επιβράβευση είναι πολύ αποτελεσματική.
·
Χρησιμοποιούμε τις νέες τεχνολογίες: Στα
παιδιά αρέσουν πολύ οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, οπότε μπορούμε να το
εκμεταλλευτούμε δημιουργικά.
·
Δεν κάνουμε εμείς τη δουλειά του παιδιού μας:
Βοηθάμε το παιδί στην οργάνωση της μελέτης του, του εξηγούμε τι πρέπει να κάνει
και είμαστε πάντα δίπλα του αν χρειαστεί βοήθεια.
·
Περνάμε μαζί δημιουργικές ώρες: Κάνουμε
έξυπνες επαναληπτικές ασκήσεις, εκπαιδευτικά παιχνίδια, χειροτεχνίες κλπ.
·
Διαβάζουμε συγκεκριμένες ώρες: Δεν
αφήνουμε το παιδί να επιλέξει πότε θέλει να διαβάσει! Ορίζουμε την καλύτερα ώρα
μελέτης και τηρούμε το πρόγραμμα καθημερινά.
·
Τακτοποιούμε τον χώρο μελέτης: Ο χώρος θα
πρέπει να είναι τακτοποιημένος, με καλό φωτισμό και ησυχία. Καλό είναι να
υπάρχει συγκεκριμένος χώρος
μελέτης.
·
Δίνουμε υπευθυνότητες στο παιδί: Το παιδί
μας πρέπει να είναι υπεύθυνο για τα πράγματά του. Αν δυσκολεύεται, το βοηθάμε
να μάθει να οργανώνει τα πράγματά του αλλά και να σημειώνει σωστά τις
υποχρεώσεις του.
·
Ξεκινάμε τη μελέτη με ηρεμία: Αποφεύγουμε
την απότομη μετάβαση από το παιχνίδι στη μελέτη, ενημερώνουμε το παιδί πότε ξεκινά
η ώρα του διαβάσματος.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου